lördag 13 maj 2017

Even Mathias Arvid

När vi efter däckbyte, matlagning och hårflätning var nästan i tid enligt tidtabell så slog det mig  plötsligt att mina naglar var ännu olackade och jag som tänkt matcha naglarna med väskan. Stoppade det röda nagellacket i den röda väskan och sa åt Maya att hon får lacka en hand i taget medans vi kör till Vasa och det gick hur bra som helt.

Klara för avfärd utan nagellack.


Framme i Vasa.


När vi anlände till prästgården så passade jag på att foto barnen när de ännu var hela och rena. En helt fantastisk barnaskara jag har.


Dopet var fint och bjudningen den bästa. Prästen talade så vackert till barnen och lilla gossen fick så  fina namn, Even Mathias Arvid Eklund. Samtidigt firade vi också Romeo som fyller 5 år.





När vi tackat för oss och traskade till bilen kommer gossen springandes ut ur prästgården och ropar "mam du tänkt glöm me" Medger att det skulle jag helt klart ha gjort. Tekevälle sattuu.


2 kommentarer:

  1. I kön vid Sale....
    "Har du bort nån?" sa mannen bakom mig
    "Jo dottern, men hon kommer väl till kassan". Försökte titta mellan hyllorna under tiden.
    "Jamen, jag har ju henne inte med. Hon sitter ju i bilen" säger jag till mannen.
    Å jag ser hur han tänker (stackars kvinna)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är ensam :)

      Radera