tisdag 19 september 2017

Rik på bär

Då kom dagen när jag kört 30 kilometer mot Vasa och  insåg att jag glömt telefonen hemma. Det var bara att svänga om och hämta den för två dagar utan telefon måste säkert kännas som ett år på en öde ö.

Jag kunde ha blivit irriterad och arg eftersom min tidtabell fucka upp rejält pga incidenten men jag bestämde mig för att vara glad och tacksam för att jag inte hade hunnit ända fram till Vasa för det skulle ha varit riktigt knäckande.

Jobbade en 10 timmars dag, kalendern var fullbokad med trevliga kunder så dagen gick i ett huj. På kvällen köpte jag 10 liter orensade lingon som jag rensade och packade i portionspåsar så att det ska vara enkelt att ta fram ur frysen och blanda i olika Cambridge smoothien.

Hösten kan komma för nu är frysen proppfull med allahanda bär. Jag är rik. Rik på bär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar