tisdag 26 september 2017

Billy Elliot

Förra veckan både läste jag i tidningen och hörde på radion om musikalen Billy Elliot som går på Vaasan kaupungintetteri och tänkte genast att den vill ja se tillsammans med barnen.

Sagt och gjort bokade biljetter åt mig och flickorna samt syrran och hennes flickor eftersom gossarna var måttligt intresserade av att komma med. Ska man punga ut 30 euro per barn så vill jag nog att mitt sällskap ska vara intresserade av att se musikalen. Var lite fundersam på när musikalen var på finska om 8-åringen skulle hänga tillräckligt bra med men det gjorde hon.

Musikalen var en succé. Vi var alla riktigt imponerade av föreställningen. Vilka fantastiska dansare och gossen som spelade Billy var otroligt skicklig trots sin unga ålder. Rekommenderar att ni går och ser den. Maya hade tidigare under veckan varit på teater med skolan och tyckt att föreställningen var riktigt tråkig så därför var jag extra glad när hon efter Billy Elliot sprudlande berättade  att detta var det bästa hon sett i teaterväg.

Glada traskade vi ut från teatern och började söka oss hemåt. När man en gång är ledig en fredag från jobbet och inte behöver köra till Vasa så vad gör Kajsa då? Jo kör frivilligt till Vasa för att gå på musikal. Typiskt mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar