tisdag 5 september 2017

En halv tand fattigare

Nybastad stod jag hos syrrans igår och borstade tänderna. När det var gjort tog jag fram tandtråd och började putsa tänderna ordentligt. Plötsligt känner jag hur det lossnar något ur munnen och det låter "pling" när en  halv tand flyger i spegeln. "jisses" ropar jag åt syrran och säger att jag tog visst i lite hårt för jag lyckades skrapa bort en halv tand med hjälp av tandtråd. Syrran tittar mig i munnen och börjar gapskratta. Där står vi vessan och håller på och kiknar av skratt eftersom jag lyckats bli en halv tand fattigare med mitt tandputsande.

Så idag efter att jag stängt mottagningen klockan sex hoppade jag i bilen och körde raka vägen från Vasa till Kokkola,  hade lyckats få tid till tandklinikens dejourmottagning . Femton minuter senare gick jag ut från tandkliniken  med lappad tand. Lovade dessutom  tandläkaren att jag i framtiden tar det lite lugnare med tandtråden.
 Kymmen pistettä och papukaijamerkki för tandklinikens dejourmottagning.

Synd bara att jag kastade bort tandbiten för vem vet kanske tandfen också betalar för en halva tänder?


Kuvahaun tulos haulle tand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar