måndag 17 april 2017

Tid kan inte alltid värderas i pengar

Än en gång är jag riktigt riktigt uppretad. Kom ett brev på posten gällande småbarnspedagogiken mao dagisavgiften  där det står att fastän jag har delad vårdnad över de fyra äldre barnen och betalar hälften av alla deras utgifter så får jag inte längre avdrag för dem när de räknar Millas dagvårdsavgift eftersom de äldre barnen är skrivna hos sin far.

Nu har jag då inget emot att betala dagvårdsavgift men tycker att det är fruktansvärt fel att hela barnbidraget och underhållsbidraget går till dagisavgiften ja eller fyra euro är det tänkt att skall räcka till mat, kläder, hobbyn och underhåll av barnet.

Nu behöver ni inte starta någon insamling åt barnet för henne går det ingen nöd och på men tycker bara att det är ett sjukt system.  Sen blir man ju inte gladare av att höra "trappa upp till 100 procent arbetstid så får du bättre betalt". Nej säger jag, hellre äter vi makaroner en extra dag i veckan bara vi får vara hemma och äta tillsammans.



Kuvahaun tulos haulle allt kan inte mätas i pengar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar