fredag 21 april 2017

mörkrädd

Ibland blir jag mörkrädd när jag sitter och bläddrar igenom Instagram mitt på ljusa dagen. Rädd för hur stor pressen blivit över att allt ska vara så jäkla perfekt.
Tittar på en bild på en mamma som ligger bredvid ett barn och skriver att hon gråtit varje dag sedan barnet föddes eftersom magen blev skruttig pga graviditeten. Börjar skriva en kommentar på inlägget  men hejdar mig och hoppas att livet kommer att  lära henne i något skede att en skruttig mage inte är hela världen. Har själv levt med en i nio år och det går hur bra som helst.

Fortsätter bläddra ner på flödet och ser den ena märkvärdiga positionen utlösa en än värre. YOGA kallas det. Känner att jag får ont i nacken bara av att se på bilderna. Borde säkert testa. Lär vara bra både för kroppen och knoppen  men fortsätter bläddra.

Sen alla dessa perfekta naglar och ögonfransar. Ser ju riktigt fint och kvinnligt ut. Känner hur det gör ont i långfingret från gårdagens morgonbestyr när jag själv satt på vessan samtidigt som jag böt blöja och klädde på liten. I den vevan gick min längsta nagel av så det gjorde riktigt ont. Vem vet kanske jag just där och då borde ha tagit ett instafoto på mig sittandes på byttan och hashtagga #svintröttmultitaskandeickesåkvinnligfembarnsmor

 Kuvahaun tulos haulle instagram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar