torsdag 16 mars 2017

Välkommen vår

De flesta längtar efter våren pga ljusare och längre dagar. Själv längtar jag efter varmare väder så att vi kan slänga alla vinterkläder (de som finns kvar ) längst in i garderoben.

Fem barn, någon mera slarvig än nån annan orsakar en massa  problem för stackars oskyldiga föräldrar.

Låt oss ta en tillbakablick till en lördag för inte allt för länge sedan.
Jag skulle fara till Simpsiö för att åka slalom med de fyra äldsta barnen. Söndag klockan 10 skulle vi köra iväg så redan på lördag eftermiddag började jag kolla med barnen om de hade koll på sina utebyxor och handskar. Kom genast fram att ett par byxor varit försvunna redan en längre tid. Vilken tur då att vi har ett par extra konstaterade jag. Kom ett svagt mumlande från ett av barnen att han har ingen aning om var hans byxor är.  Det ringdes och skickades meddelanden till släktingar för att be dem kolla om han glömt dem hemma hos dem men de var som bortblåsta. Var redan inställd på att köra till butiken  och köpa ett par nya byxor när han glatt ropade att han hittat dem bakom batteriet. Byxorna var hittade med det visade sig ha hål stora som hus. Bara att börja lappa.

Glada åkte vi iväg. Droppade av lillasyster hos moster Tina och åkte vidare till Lapua. Väl framme när pjäxorna var på så började ett av barnen leta efter sina handskar. Han letade, jag letade och till sist mumlades det svagt "jag tror jag glömde dem hos moster Tina" JUST SÅ!
Vilken tur att mamma är van och visste att detta skulle hända och hade tagit med ett par extra handskar. Kymmenen pistettä och papukaijamerkki åt mig (som också by the way slarvat bort ena handsken i vinter).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar