torsdag 9 mars 2017

Naturskön

"Jisses mam, kam de" sa gossen och stirrade på mig med stora ögon där vi stod mittemot varandra på ishallens gummimatta. Drog på mig ett brett leende och berättade stolt att jag  kör med sminkfri vecka och att det idag är min sjätte dag utan smink.
 "Sen när har alla natursköna typer slutat  kamma sig, jag bara undrar?" frågade han, fnös och gick vidare.

Där stod jag mitt i ishallen. Sminkfri och omedveten om att jag  hade ett hår som såg ut som ett fågelbo. Körde hem tog mig en titt i spegeln och konstaterade falskt alarm. Eller är det bara jag som slutat att bry mig?

Varför kör man med en sminkfri vecka? Jo för när jag satt på ett café i en lite större stad blev jag trött på alla översminkade typer med kilometerlånga lösögonfransar som gick förbi mig. Alla dessa i mina ögon allt för unga flickor med allt för mycket smink. Där bestämde jag mig för att köra med en sminkfri vecka och det gick hur bra som helst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar