måndag 20 mars 2017

I morse gick det inte som i strömsö

Att komma iväg i tid på vardagsmornarna är nog inte riktigt vår grej. Denna morgon var inget undantag.
Körde Maya till sin pappa. Körde därifrån vidare till dagmamman. Önskade dem en bra dag och rusade tillbaka till bilen och skulle köra iväg men bilen startade inte. Den var helt död. Tryckte en gång till på startknappen och plötsligt slog dig mig, Maya hade tagit bilnyckeln i morsn för att hon skulle skrapa bilrutorna.
 Där satt jag alltså i bilen på dagmammans gårdsplan och bilnyckeln var i Mayas jackficka. Inte så konstigt att bilen inte ville starta.

Skrattandes for jag in tillbaka till dagmamman och frågade om jag kunde låna hennes bil. Körde efter nyckeln och något försenad körde jag sedan till arbetet.
Tänk så tråkigt livet skulle vara om allt alltid gick som i strömsö.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar