torsdag 10 augusti 2017

Nytt vrålåk

Det var lite komiskt hur folk reagerade när jag berättade att jag sagt upp mig och blivit egen företagare. Nästa följdfråga blev nästan genast "måste du lämna tillbaka bilen?" och det är väl klart att jag måste. Precis som att jag jobbat bara för att få köra med en BMW.

Som färsk företagare så ligger nog inte en bil högst uppe på priolistan men utan bil klarar jag mig inte eftersom arbetsvägen är lång så jag fick så lov att börja söka efter en ny bil. Gick i några bilaffärer men snabbt ändrade jag taktik. Varje kväll innan läggdags kollade jag på findit om det skulle ha dykt upp nå billig och bra bil och plötsligt en kväll så var den bara där min Toyota. Nu knäpper vi händerna och hoppas på att den ska hålla ihop i ett år och så ser vi hur affärerna går. Vem vet kanske det om ett år är dags igen att börja söka efter en ny bil. Undrar vilken söktaktik jag ska då köra med?

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbnwcM9Sh6IYF9iPJt9W_v1ch-zfIsqwHPj7eNa3tvmJGZMkvAJQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar