söndag 27 augusti 2017

Härlig blandning

Det slog mig i veckan vilket härligt och omväxlande liv jag har.
Tack vare mitt nya jobb så övernattar jag en dag i veckan i Vasa. Måndag och tisdag kör jag långa jobbdagar och det vore rena vansinne att åka hem för natten så jag sover över hos nån av syrrorna. Så i måndags när jag stängde mottagningen klockan 19 rusade jag iväg till syrrans där både Hanna och Tina stod och väntade på mig och så for vi iväg på kvällslänk tillsammans. Vilken lyx att kunna träna tillsammans med dem en helt vanlig måndag.




En dag när jag hämtade hem Milla från dagis stod vi utanför bilen i 10 minuter. Där stod jag och försökte förklara för liten att hon är för värdefull för att jag ska låta henne sitta i framsätet utan bilstol. Hon skrek och grät och jag stod och log åt folk som gick förbi.


Väl hemma när vi ätit och det var dags att ta itu med disk och annat tråkigt smygtittade jag på min 14-åring som låg på soffan och läste en bra bok. Tänkte att en dag i månaden skulle det vara helt okej att vara 14 år och få ligga och läsa en hel kväll efter jobbet.

Men livet som 37 är rätt så perfekt det också. Roligt jobb, fin familj och lagom mycket ups and downs. Kikar i kalendern och kollar vad nästa vecka har att erbjuda och det ser inte alls så tokigt ut med vad som komma skall men först njuter vi av en skön söndagkväll!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar