söndag 4 juni 2017

10 parasoller av 10 möjliga

Iväg kom vi på planet till Rhodos och jag har nog aldrig tidigare rest med någon vars bagage vägt ynka 6 kilo och som kom på att han glömt sitt handbagage i bilen innan vi ens hunnit checka in bagaget.  Vi bänkade oss i flyget och  precis när planet skulle lyfta så lag gossen bort sin telefon. Han hade tänkt filma när planet lyfte men ångrade sig och sa "jag tänker inte leva mitt liv via en skärm" kloka ord tyckte den stolta mamman som satt bredvid och iaktog de ivriga barnen.

Väl framme vid hotellet klockan 03.00 på natten gav  gossen ifrån sig ett glädjetjut och tappade upp ett hett bad.  Är man på semester så kan man bada badkar mitt i natten tyckte han och han har ju så rätt i det.

Veckan var fantastisk det bjöds både på sol och regn ja t.o.m. en hagelskur och värsta åskvädret. Vi har solat, simmat, sovit och bara varit. Inte ofta som jag hinner eller orkar läsa 600 sidor på en vecka. En konstig känsla när man under semestern har tid att känna efter vad man har lust att göra och behöver inte krama ur det sista ur varje dag. Skönt.

Men efter att ha fått äta flera måltider i lugn och ro så började jag känna en gnutta dåligt samvete gentemot övriga småbarnsföräldrar på hotellet. Hade lust att gå och  erbjuda dem barnvakt så att föräldrarna skulle få äta åtminstone en måltid i lugn och ro men så tänkte jag att jag har  också rätt till att bara vara. Har nog matat och bytt en hel del blöjor i mitt liv så jag fortsatte njuta,  gav småbarnsföräldrarna ett varmt förståeligt leende  och smygtittade i smyg  på de ljuvliga bebisarna och tyckte att deras skrik lät hemtrevligt.

Under veckan har jag konstaterar otaliga gånger att jag har otroligt fina ungdomar. Hoppas livet ger dem medvind, lagom mycket motvind och massor av glädje.

Vår resa får helt klart 10 parasoller av 10 möjliga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar