onsdag 22 februari 2017

Normalt

När man byter jobb så får man förmånen att gå på hälsokontroll. Dylika kontroller är bra eftersom en perus terve person som jag kollas ju annars aldrig upp.

Blodproven kom och det visade sig att jag jag behöver öka på thyroxin medicineringen. Läkaren tittade mig i ögonen och frågade: har du frusit mer än vanligt?

Satt där på stolen och tänkte i mitt stilla sinne. Frusit? Vi bor i Finland och det är februari och jag har just överlevt en köldknäpp på närmare -20 grader så jo jag har frusit.

Sen kom andra frågan: har du varit tröttare än normalt?

Skrattade till och frågade "vad är normalt?"  Fick första barnet för 14 år sedan och alla småbarnsföräldrar vet att i samma stund som moderkakan krystas ut så ryker nattsömnen.

Jag som gått runt och känt mig pigg för att jag äntligen fått börja sova så mycket bättre efter att jag tagit bort nattflaskan av Milla. Så mao allt är relativt och ordet normal är rätt så onormalt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar