måndag 20 februari 2017

Alla hinner träna (om man så vill)

Rätt så ofta hör man folk säga att de inte hinner träna. Är själv av den åsikten att alla hinner träna om man så vill.  Självklart krävs det planering för att få till det men det går.

Vi har alla lika många timmar i dygnet sen är det upp till oss själva hur vi fördelar tiden.Vissa prioriterar jobbet mer än andra med att jobba långt mer än 40 timmar i veckan. Vissa lägger mycket tid på hushållssysslor och vill att huset skall vara skinande rent. Vissa handarbetar flera timmar i veckan och vissa trivs på soffan bättre än andra.

Har själv som mål att träna tre gånger i veckan. Det är vad jag tycker att jag kan satsa på träningen i denna livssituation just nu. Har absolut inget behov av att lägga upp orimliga mål som är svåra att uppnå utan strävar efter en hälsosam livsstil utan några vilda utsvävningar varken hit eller dit. Här handlar det mycket om om att vara snäll mot sig själv och inte jämföra sig med andra utan helt köra sitt eget race.

Varje söndag plockar jag fram  kalendern och kollar kommande veckas program och prickar in träningspassen där de bäst passar in. Om jag inte skulle göra det så vet jag att det skulle bli otränat och jag skulle skylla på ett hektiskt liv som inte lär bli annorlunda de närmaste 10 åren. Mitt i livet. Mitt liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar