lördag 29 juli 2017

Välkommen vardag!

På måndag börjar vardagen rulla på hos oss igen och jag är redo. Trodde inte inte mina ögon när jag "imorn" vaknade och kollade på klockan och den hade redan hunnit bli 11.45, vissa hade tydligen sovit klockan runt. Ett bättre avslut på semestern får man nog inte.

Vi har haft en bra semester. Har haft egen tid med de äldre barnen och lite ensam tid med liten.
 Men just nu håller jag på och längtar ihjäl mig efter Milla som varit en hel vecka på stugan med pappa. Jag tänker kramas och pussas hela hela kvällen när hon äntligen kommer hem.

Senaste dygnet har jag varit helt ensam. Jag har njutit av tystnaden, ätit i sängen och sett 10 avsnitt av modern family. Har också planerat hösten. Som nybliven företagare så finns det vissa utmaningar men med bra planering är hälften av jobbet redan gjort. Här är några punkter som kommer att underlätta vår vardag i höst:

1. Veckomatsedel
2. Veckohandla mat
3. Under en måltid varje dag ska hela familjen samlas och äta tillsammans i lugn och ro. Ingen  skillnad om det är morgonmål, lunch eller middag. 
4. 10 minuters städning  varje kväll, ALLA HJÄLPER TILL!
5. Storstädning varannan vecka
6. Tystnad klockan 22, kan man inte sova så läser man en bok. Vi ska besöka biblioteket flitigt i höst.
7. Mamma ska powernapa 15 minuter VARJE DAG.Ser ni en sovande kvinna på en p-parkering så är det bara jag som powernapar. 

En fungerande vardag är så mycket  roligare för alla inblandade. Sen ser jag framemot helger med inte allt för mycket måsten utan mycket UNO-spel och simhallsbesök och lata pyjamasdagar.

Bring it on jag är så redo som man kan bli. Välkommen vardag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar