fredag 14 juli 2017

Annorlunda semester

Tre dagar före semestern meddelade jag chefen att jag kommer nog inte att komma tillbaka efter ledigheten utan istället under semestern  kommer jag att starta upp ett eget företag och öppna egen Cambridge mottagning i Vasa om hon tycker att det är okej. Till all tur tyckte hon det.

Så semesterns två första veckor har gått åt till att delta i skolning, starta upp aktiebolag, fixa affärsutrymme och en massa andra saker. Har också under veckan mött en hel del höjda ögonbryn och kommentarer som  "va modig du är", "hur tänkte du då? fem barn och du ska jobba i Vasa" ja reaktionerna har varit många.

Ja hur tänkte jag egentligen? Det kom ett guldläge, Cambridge coachen i Vasa bestämde sig för att sluta och själv har jag många gånger under året som jag jobbat på Cambridge huvudkontor tänkt att jag skulle hjärtans gärna starta upp en egen mottagning. Funderade ett par dagar och sa åt mig själv "nu eller aldrig" och det blev nu.
Nu har en dröm om att bli egen företagare gått i uppfyllelse och jag är beredd att ge järnet och göra mitt yttersta för att hjälpa människor till ett lättare och hälsosammare liv!  Lätt kommer det inte att vara alla dagar men vilket jobb är nu det och nej jag kommer inte att pendla fem dagar i veckan till Vasa eftersom en till coach kommer också att jobba på Cambridge valmentajat Vaasa.
Ni läste kanske härom dagen i ÖT att Cambridge Corner kommer att öppna inom en snar framtid i Jakobstad så jag har också möjlighet att jobba där nån dag i veckan. Som nybliven företagare är man lite som om man skulle vara nyförälskad så jag kan inte tro annat än att detta kommer att bli så bra. Wish me luck!

Ps 1 Om du behöver hjälp med att få struktur på din kost så hör av dig jag hjälper dig gärna.
Ps 2 Gå in på facebook och gilla Cambridge valmentajat Vaasa, Kajsa så hålls du uppdaterad om vad som är på gång.
Ps 3 Ni hittar mig också på Instagram under namnet @cambridgekajsa där får ni följa en färsk företagare och hennes företagande


https://www.cambridgeohjelma.fi/main/fi/valmentajat/l%C3%A4nsi--ja-lounais-suomi/kajsa-lassfolk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar